Trenurile electrice Alstom Coradia, pregătite să circule pe ruta București – Brașov!
Pasagerii care călătoresc pe ruta București – Brașov se pot pregăti pentru o nouă experiență de călătorie, deoarece trenurile electrice Alstom Coradia sunt pregătite să intre în circulație!
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în transparență decizională proiectul de decizie a președintelui ARF pentru aprobarea încheierii actului adițional nr. 1 la contractul de servicii publice atribuit CFR Călători, în vederea intrării în operare, începând cu 15 noiembrie 2024, a trenurilor electrice RE-IR1 Alstom Coradia pe ruta de circulație București Nord-Ploiești Vest-stațiunile de pe Valea Prahovei-Brașov.
Potrivit ARF, trenurile electrice Alstom Coradia vor circula începând cu 15 noiembrie 2024 pe ruta Bucureşti Nord-Ploieşti Vest-stațiunile de pe Valea Prahovei-Brașov, înlocuind trenurile diesel care operează în prezent. Această schimbare va aduce o serie de beneficii pentru pasageri, printre care: o călătorie mai rapidă, mai confortabilă și mai ecologică.
Trenurile Alstom Coradia sunt echipate cu aer condiționat, prize electrice, wi-fi și spații dedicate persoanelor cu dizabilități. Acestea sunt proiectate pentru a reduce zgomotul și vibrațiile, oferind o experiență de călătorie mai plăcută.
„În temeiul art. 7 alin (13) din legea nr. 52/2003 republicată cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare implementarea prevederilor proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, corelate cu riscul decomiterii unor fonduri în absenţa implementării cu celeritate a prevederilor CSP atribuite competitiv, proiectul va fi adoptat de ARF în regim de urgenţă”, spune instituţia.
Ulterior, în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor intra în parcul ARF şi predate spre operare CFR Călători în acest contract de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract: București – Constanţa; București – Craiova; Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara; Bucureşti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timişoara – Arad; Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu – Deva.
Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Iaşi; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Brăila – Galaţi; Iaşi – Suceava – Dej – Cluj Napoca; Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Cluj Napoca; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistriţa – Cluj Napoca; Bucureşti – Ploieşti – Braşov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara.
Această investiție în trenuri electrice face parte dintr-un plan mai amplu de modernizare a infrastructurii feroviare din România. Aceste trenuri moderne vor contribui la o mai bună conectivitate între orașe, la un transport public mai eficient și la o reducere a emisiilor de CO2.
Cu trenurile Alstom Coradia, calatoria cu trenul va deveni o experiență mai confortabilă și mai rapidă, stimulând totodată adoptarea transportului public.
Intrarea în circulație a trenurilor Alstom Coradia este un pas important spre modernizarea sistemului feroviar din România, oferind pasagerilor o experiență mai bună și un transport public mai eficient.
**TAGS:** Trenuri electrice, Alstom Coradia, București Brașov, CFR Călători, Transport public, Modernizare, Infrastructură feroviară, România