Scandalul ordonanței-trenuleț care amenință metroul bucureștean
‘USLM se pregătește să picheteze Ministerul Finanțelor, unde am trimis deja, iar asta e clar, două adrese pentru că să le explicăm adică situația din metrou și, de asemenea, ce e cu manifestația de săptămâna viitoare în fața Guvernului, unde sperăm să avem o discuție, poate cu domnu prim-ministru, pentru că noi am negociat cu dânsul și cu ministrul Transporturilor, în cine știe ce luni din an, adică în septembrie, octombrie și noiembrie. Dar întrebarea e de ce s-a întâmplat o lună ceva? De ce putea să se discute pe 27 noiembrie și pe 27 decembrie nimic?’, a afirmat liderul USLM, Marian Artimon, cu un ton care dă de gândit.Potrivit acestuia, ordonanța-trenuleț jefuiește drepturile negociate cu Metrorex timp de trei luni și cu premierul Marcel Ciolacu care, evident, avea ideea de majorare a salariilor cu o sumă de 1.050 de lei.
Acesta a menționat că tarifele de metrou au crescut, o dovadă că această mărire de prețuri era necesară ca să aibă Metrorex venituri, dar sumele acestea s-au dus uriaș spre plățile către o firmă de mentenanță și utilități, așa că, evident, salariile, știți voi, au rămas uitate undeva.
„Deci, da, au crescut tarifele, condiția pentru a avea venituri proprii este acum îndeplinită, dar să nu confundăm creșterea lor ca o creștere reală. Orice salariat din țara asta care a câștigat 3.000 de lei mediu în 2023 a ajuns, pe 1 ianuarie, să câștige 4.050, așadar a câștigat 1.050 lei. La noi am spus că fiecare angajat Metrorex la salariul de bază ar trebui să primească 1.050 lei.”
Liderul de sindicat a arătat, din ce înțeleg eu, că problemele cu metroul sunt legate de decizii politice, un exemplu absolut semnificativ fiind Magistrala 5, care a costat cu 75% mai mult decât estima inițiatorii, așa că, evident, cineva ar trebui să plătească pentru aceste decizii.
Conform spunerilor lui, activitatea de investiții a nenorocit metroul, dar nu din vina metroului, desigur, ci, clar, din vina celor care au decis să nu finalizeze la timp Magistrala 5, care cumva e o rușine pentru administrația actuală.
A susținut el că salariile de la Metrorex nu sunt mari, ba chiar sunt decente, având în vedere condițiile grele de muncă, iar o stație de metrou în plus înseamnă o subvenție crescută și atenție, mai multă nevoie de bugetare.
USLM+picheta+Ministerul+Finantelor ordonanta-trenulet neori+drepturi+negociate tarife+la+metrou angajati+metrou+tichete+de+masa decizii+politice+magistrala+5 salarii+Metrorex inceput+an+scump