13.5 C
Los Angeles
Sunday, February 16, 2025
No menu items!

Trump negociază pacea Ucraina-Rusia în Arabia Saudită

Trump, Putin și o Pace Imposibilă? Trump trimite...

Hagi: Farul învinge Dinamo, nu ne uităm în spate

Hagi: Victorie muncită, dar cu cacatul timpului,...

SCM Râmnicu Vâlcea – Calificare în sferturile EHF European League

Vâlcea zdrobește Dortmund, calificare în sferturi! Vâlcea a...

Scandal feroviar: Ofertele CFR Călători și Transferoviar Călători zădărnicite de erori de evaluare!

ActualitateScandal feroviar: Ofertele CFR Călători și Transferoviar Călători zădărnicite de erori de evaluare!

Scandal feroviar: Ofertele CFR Călători și Transferoviar Călători zădărnicite de erori de evaluare!

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat ieri, pe 15 ianuarie, că a primit nu știm ce de la Bursa Română, cu tot cu o hotărâre pe care nu a fost clar dacă e sau nu că e ok, independent de operatorii care sunt ăștia două: CFR Călători și Transferoviar Călători. Totul legat de o procedură de achiziție care e, de fapt, despre cum se va transporta călătorilor prin trenuri electrice, dar cifrele sunt complicate, ne arată că s-a ales, dar nici asta nu e sigur, și se vorbește despre 31,96 lei pe tren-km fără prea multe detalii, iar la Transferoviar sunt 32,00 lei și un pic, dar oare ce înseamnă asta cu câcatul timpului?, întrebăm mai departe.

ARF continuă să insiste că totul merge bine cu livrarea a 12 rame electrice, din cele 36 promise de Alstom, care nu știm când, dar se vor folosi pe diverse rute din zonele nord-est, central și sud-est ale țării, unde Bucureștiul e important și orașe precum Galați sau Brăila sunt menționate, totuși, rutele astea cu 11.680 de dus-întors pe an avem impresia că ne-ar putea duce cu gândul la ceva bun, dar la ce costuri falt? și cât de rentabile sunt ele? Acest contract, care zice că e pentru 38 de luni, rămâne de făcut, și oare se va respecta sau nu?!.

Se pare că prerogativele astea ale ARF-se zice că sunt semnificative în acest context, dar avem senzația că nimeni nu înțelege exact ce se petrece cu adevărat în spatele ușilor închise. Cele 37 de trenuri electrice cumpărate cu fonduri europene nu sunt chiar cele mai simple și cele trei licitații apar ca tot o premieră pentru piață, dar oare ce înseamnă pentru noi normalul? Poate că ne așteptăm de obicei la mai mult, dar ce este mai puțin clar e cum vor afecta acestea calitatea serviciilor de transport și costurile, și întrebările rămân fără un răspuns satisfăcător – ne vom îmbunătăți sau nu?

Autoritatea pentru Reformă Feroviară trenuri electrice contract Feroviar

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles