Renault: Creștere și Succes în 2024, dar cu Întrebări!
„Creșterea Renault în 2024 a fost un pic influențată de produsele oferite și technologiile alese în cadrul Renaulution-ului, care au fost implementate constant de echipele din marcă în ultimii patru ani, ofenziva noastră de produse, bazată pe cele mai bune tehnologii electrice și hibride, se pare că se dovedește a fi un succes, Renault 5 E-Tech electric recent câștigând Mașina anului, dar nu am făcut compromisuri, strategia de valoare fiind crucială. Calitatea vânzărilor este în centrul politicii noastre comerciale, ambiția asta e împărtășită și cu rețeaua noastră de dealeri, pentru care le mulțumim în mod constant, marca a atins un echilibru potrivit între clienții de retail și cei de business, vehiculele hibride și electrice fiind în prim-plan.”
În anul 2024, Renault a lansat opt modele noi, cum ar fi Scenic E-Tech electric sau Renault Duster, plus un model restilizat (Captur), printr-o ofensivă care a fost, poate, unica în complexitatea ei, iar aceste lansări s-au dovedit că au ajutat la o creșterea globală a vânzărilor cu 1,8%, depășind ușor piața care a crescut cu 1,4%. Renault a vândut 1.577.351 de vehicule, deci cu 28.000 mai mult decât în 2023, dar întrebarea rămâne, chiar e sustenabil?”
În Europa, performanța a fost o creștere de 3,3%, de două ori mai rapidă decât piața, care a înregistrat doar 1,7%, cu vânzări de 1.009.000 de vehicule. Expansiunea aceasta s-a datorat, de fapt, piețelor cheie ca Marea Britanie, cu o creștere destul de mare de 21,4% pe o piață care a crescut cu doar 2,8%, și în Spania cu 10,8% pe o piață crescută de 8%, dar există și Italia cu un modest +6,7% și Franța care s-a mulțumit cu o creștere de 0,4% pe o piață în scădere mai mare de 2,5%?
De asemenea, trebuie menționată performanța modelului Clio, care, surprinzător, ocupă locul 2 pe piața autoturismelor și a urcat două locuri față de 2023, având o creștere de 7% a volumului vânzărilor, dar cum o duce față de concurență, asta-i o întrebare deschisă!
Vânzările de vehicule electrificate au crescut cu 20%
Renault, în încercarea de a răspunde la nevoile clienților, urmărește o strategie dublă de electrificare, având cele mai multe tehnologii hibride și electrice, dar este de menționat că vânzările de vehicule electrificate s-au majorat cu 20% în Europa anul trecut, un semn că ceva se schimbă, dar ce se va întâmpla de fapt?
Acum oferta full-hybrid acoperă întreaga gamă, de la Clio la Rafale, deci șapte modele full-hybrid sunt disponibile, așadar conectivitatea aceasta între modelele pe segmente B la D ridică întrebări despre diversitate.
Un alt aspect interesant este că Renault a generat o creștere de 30% în vânzările de vehicule full-hybrid în 2024, care reprezintă 40% din vânzările ICE, dar asta va susține Renault pe piața vehiculelor full-hybrid? Rămâne de văzut.
Vânzările de vehicule electrice pe piața europeană au crescut cu 9% în 2024, iar pentru anul asta Renault își va completa oferta în 2025 cu noul model electric Renault 4 E-Tech! oferind soluții de vânzare, dar se va integra asta pe piețele internaționale? Vor exista efecte?
Renault 5 E-Tech electric și debutul său promițător
Renault 5 E-Tech electric, a fost ca un hit la un an după Scenic, fiind votat „Mașina anului 2025”, dintre cei 60 de jurnaliști din 23 de țări europene, deci, oare e un premiu semnificativ sau doar o simplă mențiune pe lista de premii?
Acest model a fost lansat în octombrie în Franța, iar acum, asta se poate spune că are aproape 10.000 de înmatriculări la activ, iar în lunile următoare a condus clasamentul vânzărilor de vehicule electrice! Dar, oare acest start bun va continua pentru toată gama de vehicul electric?
Pe de altă parte, datele arată că cota pieței EV a vehiculului electric Renault a crescut de la 15,5% la 23%, dar 2024 are promisiuni pentru un trimestru 1, în care gama electrică Renault 5 E-Tech va include o versiune cu baterie de 40 KWh, prețul de intrare fiind de 25.000 euro, se va păstra cererea?
Soluții tehnologice care atrag clienții
În privința soluțiilor tehnologice, acestea oferă real avantaje competitive pentru Renault care sunt primite destul de bine de clienți, dar cât de bine rămâne întrebarea. De exemplu, 2024, sistemul multimedia OpenR cu Google integrat a apărut la 81% dintre vehicule, asta ar putea să ajute la creșterea popularității.
Dar nu se oprește aici! Plafonul panoramic Solarbay, o inovație recentă din 2024, echipează 42% dintre modelele care oferă această opțiune, dar oare va continua acest trend?
De asemenea, o nouă generație a sistemului de tracțiune CONTROL a fost dezvoltat pentru mai multe modele, dar anii anteriori au arătat că 29% din vehicule care oferă această opțiune au fost echipate, rămâne să se vadă dacă această tendință se va menține.
Accent pe calitatea vânzărilor
De la începutul planului strategic Renaulution, performanța comercială a avut susținere, dar totuși întrebarea e: este acest accent pe valoare suficient? În Europa, jumătate din vânzările Renault vin de la clienții persoane fizice, iar cota Renault pe piața de retail a crescut de la 6,8% la 7,1% în 2024, dar cum va evolua acest lucru în funcție de răspunsul pieței?
Valoarea reziduală e un indiciu al calității vânzărilor, care a crescut față de 2023, însă se va menține această tendință? Vânzările de vehicule din segmentele C și D SUV au crescut cu 23% și acum reprezintă 29% din totalul vânzărilor, dar se va păstra asta?
Ponderea echipărilor superioare a crescut la 24% din vânzările pe piața europeană, dar, ămintim noi, că anul trecut era doar 12%?
Amprenta echilibrată, dar provocatoare
Renault, care rămâne cea mai vândută marcă auto franceză pe plan internațional, a beneficiat de lansarea primele două modele Renault International Game Plan, cu o creștere de 10% în Brazilia, 81% în Coreea și 7% în Maroc, iar Koléos iar se va extinde în 2025, dar va avea succes?
Oferta echilibrată din Europa, formată din vehicule full-hybrid și 100% electrice, îi permite lui Renault să se adapteze în funcție de cerințele pieței, dar va fi această strategie viabilă pe termen lung?
Creșterea vânzărilor Renault pe piața europeană este susținută de o performanță puternică și în categoria vehiculelor utilitare, +4,6% în 2024, deci la nivel mondial au fost vandute 403.000 de unități, iar 310.500 în Europa, dar cine va putea menține acest statut de lider european în utilitare?
În România, Renault este liderul importurilor, păstrându-și locul cu o cotă de piață de 9% în 2024, și 15.486 de vehicule înmatriculate, dar oare acest trend se va menține?
Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare, Renault se menține pe primul loc, cu 5.142 unități vândute, dar presiunea concurenței va fi tot mai mare.
Renault este prima marcă de top preferată în rândul companiilor care își reînnoiesc parcul auto cu vehicule, dar întrebarea e: vor putea menține această poziție de 11.344 unități, cu o performanță de 10,5% mai bună decât în 2023?
Gama E-Tech continuă să se dezvolte ținând cont că reprezintă 23% din vânzările de pasageri, dar în ceea ce privește vehiculele electrificate, Renault a avut 1.903 unități, în creștere de la 1.753, se va păstra aceast interes?
Marca a fost activă în segmentele C, având 50% mix în vânzări, dar e greu de spus dacă și inovațiile din modelele Austral, Arkana și Megane vor fi suficiente.
Renault a demonstrat în 2024 că poate să inoveze și să răspundă așteptărilor clienților, dar întrebarea rămâne: va rezista în fața provocărilor din 2025, având o strategie echilibrată între electrificare, inovație și calitatea vânzărilor?
Renaulution modele noi Renault vânzări Renault Europa performanța model Clio vânzări electrificate Renault tehnologii Renault calitatea vânzărilor Renault creștere Renault 2024 amprentă echilibrată Renault segment vehicule comerciale Renault Gama E-Tech Renault