19.7 C
Los Angeles
Monday, February 10, 2025
No menu items!

Salariu minim UE: Diferențe mari între țări

Salariul Minim in UE: O Mare Dezordine! Salariile...

Parc Eolian Crucea Est: 138 MW, Investiție 253 milioane euro

Mega Proiect Eolian al Electrica: Bani, Controverse...

Ciolacu-FMI: Stabilitate economică și investiții în 2025

Ciolacu si FMI: Bani, reforme si chestii...cam...

Previziuni pesimiste privind vehiculele grele în 2025: O lovitură pentru piață!

ActualitatePreviziuni pesimiste privind vehiculele grele în 2025: O lovitură pentru piață!

Previziuni pesimiste privind vehiculele grele în 2025: O lovitură pentru piață!

Deci am observat că anul 2024 a fost unul tare instabil din punct de vedere al înmatriculărilor vehiculelor grele, nu numai în Europa, dar și pe alte piețe, iar în Franța, de exemplu, a crescut puțin, cam cu 1,8% față de 2023, cu un total de 45.375 unități în primele unsprezece luni, dar previziunile pentru 2025, să spunem că nu sunt deloc roz, dimpotrivă se așteaptă o scădere care ar putea fi semnificativă, estimată între 9 și 16%, în funcție de economia globală care se tot zbate.

Acum, în legatură cu politica de decarbonizare care este așa-numita responsabilă pentru tot ceea ce se întâmplă cu piața, este interesant de observat cum acest aspect este de fapt o influență majoră asupra pieței vehiculelor grele, deși ieri, pe vremea lui, poate nu era atât de relevant, dar cum ar putea afecta întreaga industrie pe termen lung? Răspunsul este complicat.

Un alt punct important este că această tendință descendentă, de care pomenim, e în mare măsură rezultatul unui climat economic super dificil, iar directorul OVI, numit Arnaud Villéger, a declarat că 2025 ar putea fi un an foarte crucial pentru tot ce înseamnă piața vehiculelor grele, dar oare chiar așa va fi sau vom avea surprize?

Pe de altă parte, reglementările stricte impuse pentru emisiile de CO₂, ce trebuie respectate din 2025, adică o reducere cu 15% față de 2019 sunt un alt element crucial, după cum a spus Comisia Europeană cu ajutorul unui instrument ceea ce a facut ca sancțiunile pentru cei care nu respectă aceste reguli, să fie destul de dure, adică 4.250 EUR pentru fiecare gram de CO₂ pe tonă-kilometru depășit, deci o situație de evitat cu orice preț, dar se pare că nu toți vor reuși.

Și încă ceva legat de implementarea instrumentului Vecto Trailer Tool care trebuie să fie discutat pentru că se știe că 2025 este anul în care va deveni complet obligatorie această reglementare, iar camioanele și semiremorcile vor avea un impact destul de semnificativ, cam la fel cum a fost 2019, dar ce se întâmplă cu cei care nu se adaptează?

De asemenea, trebuie menționat că pe lângă toate aceste provocări, oare ce se va întâmpla când standardul Euro 7 va intra în vigoare în 2027? Acest standard nu va lua în calcul doar emisiile, ci și uzura cauzată de frâne și pneuri, iar operatorii, la rândul lor, se vor confrunta cu costuri suplimentare atât pentru achiziții cât și pentru întreținere, dar e vorba și de eficiență poate, care să compenseze parțial aceste cheltuieli?

Privind în ansamblu, în contextul ăsta plin de provocări, transportatorii vor putea beneficia de o scădere a prețurilor vehiculelor, pe de-o parte, dar pe de altă parte, încetinirea pieței a dus totodată la o reducere medie a autotractoarelor cu 2,4% și camioanelor rigide cu 2,2%, deci apar mici avantaje, dar toată combinația de presiuni economice și reglementări stricte sugerează un 2025 complicat pentru toată piața europeană a vehiculelor grele.

2024 vehicule grele decarbonizare Arnaud Villeger reglementări CO2 instrument Vecto Trailer Tool standard Euro 7 scădere prețuri piața europeană

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles