Porsche taie din salarii si concediaza: criza lovește greu!
Auzi, Porsche, da’ ce-i cu reducerile astea? 15% din oameni de la Zuffenhausen si Weissach, pana-n 2029, zice Financial Times. Fabrică, centru de cercetare, toate afectate. Pai ce, nu se mai vand masinile ca inainte? De obiceii, Porsche vindea mai multe, dar acu’ e criza, se pare. Cu cacatul timpului, s-au schimbat multe.
Anul trecut, au vandut vreo 310.000 de masini, cu 3% mai putin decat in 2023. Ceea ce e semnificativ. In America si Europa a mers bine, dar in China, vai de capul lor! Au vandut mult mai putin, vreo 56.000, fata de 79.000. Taycan-ul, vai, vai, a scazut drastic, aproape 50%! 20.000 de masini, cam asa ceva. Un dezastru total!
Profitul estimat e undeva la 10-12%, mult sub ținta aia de 20% pe termen lung. De unde atatea costuri? Pai, 800 milioane euro in motoare termice si hibride, zic ei. Investitii mari, rezultate mici. Mai e ceva? Da, se pare ca e vorba si de o decizie proasta luata toamna trecuta, la fabrica din Zuffenhausen, un schimb renuntat, din cauza scaderii vanzarilor de masini electrice. Un raspuns satisfactoriu, zic eu.
Toamna lui 2024, Porsche a facut o mare greseala, renuntand la un schimb la uzina Zuffenhausen, dupa ce vanzarile de electrice au scazut mult. Au fost niste decizii proaste, iar acum platesc. Este o situatie foarte grava, cu implicatii semnificative pentru Porsche, si sper ca vor gasi rapid o solutie.
[reduceri Porsche angajati]
[vanzari Porsche scaderi China]
[profit Porsche investitii]
[Porsche uzina Zuffenhausen decizii proaste]