Lucrări Mai Mult Sau Mai Puțin Misterioase pe Prelungirea Ghencea!
„Am fost anul acesta pe un nou șantier, adică ăsta din regiunea București-Ilfov, unde probabil că am început lucrările, dar nu pot fi foarte sigur, pentru 𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗣𝗿𝗲𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗿𝗶𝗶 𝗚𝗵𝗲𝗻𝗰𝗲𝗮 𝗹𝗮 𝟜 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 chiar între Cartierul Latin, care de fapt este pe strada Mărăcineni, și Pasajul Domnești”, a spus un oficial, dar întrebările rămân, de exemplu, dacă chiar se va termina acest proiect la timp sau va aduce haos total în trafic.
A mai spus că a convocat într-o ședință, nu știu exact cât de productivă, toți care sunt responsabili pentru lucrarea aceasta complicată, inclusiv deținătorii de utilități ca Distrigaz, ceea ce e interesant, dar și Enel, Transgaz sau Apă-Canal Ilfov, plus antreprenorul angajat de cei de la Primărie, dar întrebarea e: cum se va colabora dacă fiecare are agenda lui, nu-i așa?
„Am avut o discuție, din câte am înțeles eu, constructivă și foarte importantă pentru tot, unde le-am spus tuturor să colaboreze strâns, dar eficient, să comunice eficient pentru obiectivul ăsta care e așa complex, din cauza densității rețelelor de utilități, pentru că amplasamentul ăsta e pe raza a mai multor autorități locale și ăsta e un factor, adică pot exista probleme”, a adăugat Scrioșteanu, dar nimeni nu zice exact ce o să se întâmple cu traficul, nu-i așa?
El a spus și că acum, la început, constructorul din această poveste e ocupat cu anumite lucruri ca demolarea imobilelor pe coridorul expropiat, ceea ce nu e neapărat simplu, dar mai sunt și sondajele pentru utilități, organizarea de șantier și ridicările topo pentru imobilele expropriate, dar mă întreb, cât timp vor dura toate acestea, oare ne vom trezi cu un șantier pe termen lung?
Contractul ăsta pentru lucrările cuprinde, ca să spun așa, niște puncte, de exemplu, realizarea pistelor pentru biciclete, dar și amenajarea trotuarelor, care ar trebui să aibă lățimea de 3 m și piste de biciclete de 1.5 m, ceea ce mi se pare ceva bun, totuși cu semaforizarea intersecțiilor, îmi pare logic dar mai vedem, adică trebuie să asteptăm să vedem dacă chiar se face gura asta de canalizare, nu-i așa?
„Voi monitoriza acest șantier, chiar dacă pare mic, dar are un impact semnificativ, așa, pe un areal important, cum ar veni, pentru mulți oameni,” a subliniat Scrioșteanu, dar cine știe. De multe ori se întâmplă ca așteptările să fie mari și rezultatele să nu fie atât de grozave, știi?
El tot nu a uitat să aducă în discuție Pasajul Domnești, menționând cum lucrările de la Primărie nu includeau lotul acesta, deci ar fi fost o discontinuitate, și tot Ministerul Transporturilor s-a implicat pentru a sprijini realizarea tronsonului, dar de fapt oamenii ar întreba cum vor lucra toate astea în tandem, nu-i așa?
Și la sfârșitul lunii noiembrie 2024, s-a emis în sfârșit autorizația pentru lărgirea Prelungirii Ghencea, o veste bună poate, dar prinde bine să zic că este pentru patru benzi între Cartierul Latin și Pasajul Domnești, a declarat vineri secretarul de stat Scrioșteanu, dar când ne vom bucura cu adevărat de asta?
Lucrarea asta pentru lărgirea Prelungirii Ghencea a fost semnată cu Asocierea TRACON S.R.L. și ACVATOT S.R.L. la început de 2024, dar îndoielile rămân, căci, oare, toate aceste companii vor reuși să colaboreze cum trebuie pentru un final de proiect bun, întrebările încă se pun și tot mai multe!
Șantier București Ilfov Autorizația de construcție Lucrări Prelungirea Ghencea Contract TRACON ACVATOT Impact social lucrări