Autostrada Craiova-Filiași: Un Dezastru de Proiect Sau o Minune?
Asa deci, au depus oferte 6 firme, din tari diferite, Romania, Bulgaria, Italia, Elvetia, Turcia si Ucraina, pentru Autostrada aia Craiova-Filiași, lotul 2, ceva de 14,40 km. Ministrul, pe Facebook, a zis ca e un pas important, da’ nu stiu cat de important e, cu cacatul timpului si toate astea. Se leaga de Craiova Nord pana la Ișalnița, zic ei. 34 de luni de lucrari, 10 luni proiectare, 24 luni executie, 1.96 miliarde de euro, din PT 2021-2027, ceea ce suna cam… mult. Sau poate putin, nu stiu, sunt confuz.
Contractul ala, asta-i chestia, trebuie sa includa un viaduct imens, peste tot felul de chestii, CF100, DN6/E70 si raul Bradesti, 843 metri lungime, e o nebunie! Apoi un pod peste Amaradia, 264 metri. Si inca doua statii de alimentare cu 8 locuri pt masini electrice, cam aiurea, nu stiu ce nebunie e asta. De obiceii nu se fac asa chestii, dar cine sunt eu sa judec? Poate au fost niste detalii seminificative pe care le-am ratat.
In fine, e un proiect mare, cu multe aspecte, si totul e cam neclar, ca si cum ar fi fost scris pe genunchi, cu grabă. Sper sa dea un raspuns satisfactoriu in final, dar am dubii. E confuz toata treaba asta, cu viaducte, poduri, statii de incarcare… Si banii astia… 1.96 miliarde… Hmm. Tre sa fim atenti, poate apare un scandal!
[Autostrada Craiova-Filiași Lotul 2]
[Viaduct 843m Pod 264m Statii incarcare electrice]
[Contract 1.96 miliarde euro Programul Transport]