19.7 C
Los Angeles
Monday, February 10, 2025
No menu items!

Salariu minim UE: Diferențe mari între țări

Salariul Minim in UE: O Mare Dezordine! Salariile...

Parc Eolian Crucea Est: 138 MW, Investiție 253 milioane euro

Mega Proiect Eolian al Electrica: Bani, Controverse...

Ciolacu-FMI: Stabilitate economică și investiții în 2025

Ciolacu si FMI: Bani, reforme si chestii...cam...

Aglomerarea din Portul Constanța: Cum va fi rezolvată prin geamanduri?

ActualitateAglomerarea din Portul Constanța: Cum va fi rezolvată prin geamanduri?

Aglomerarea din Portul Constanța: Cum va fi rezolvată prin geamanduri?

Deci, una din problemele mari cu care se confruntă Portul Constanța este așa-numita aglomeratie care, de obiceii, apare în perioade cheie și de-a lungul anului, ceea ce a dus la propunerea unui sistem modern de geamanduri care va ajuda navelor să încarce multe bunuri direct în largul mării, cam ca în alte țări europene, dar economia… poate fi o problemă, căci se tot reflectă la cei care cu câcatul timpului ajung sa aștepte.

Atunci când, vezi tu, Portul Constanța va fi plin și ai aglomerare, navele, care vin cu tot felul de materiale diverse, vor putea să le descarce cu ajutorul unor macarale plutitoare, cum se auzise conform Știrile ProTv, dar totul depinde de vreme și la cum merg afacerile, căci, de obiceii, nu se știe când va fi aglomerat și când nu.

„Transbordarea, o adevărată provocare de altfel, se va face undeva la adâncimea de 12-15 metri, și sunt montate în zona digului Constanta Sud, ca să fie simplu, cam în zona aia, dar descărcarea? Poate se va face într-o singură zi, sau poate o juma de zi, lucrurile astea depind de niște parametrii care nu sunt tot timpul în control, a declarat Cristian Antohi, acest director la firma construcătoare de geamanduri, și e de menționat că poate să fie puțin complicat.”

„Ceva interesant e că navele, am aflat, și inclusiv nave PANAMAX care sunt peste 70.000 tone vor putea fi acomodate, dar depinde și de cum se va desfășura tot procesul, conform lui Mihai Teodorescu, un alt director important de la Portul Constanța, care știe multe despre logistică.”

Uite că un sistem, acel modern de geamanduri, fabricat în România, este deja instalat acolo în largul mării, permițând, așa cum se aștepta căci s-a discutat, navelor care vin în Portul Constanța Sud – Agigea, să evite tot felul de așteptări ce pot fi lungi, în legătura cu cheile de eliberare, dar nu toate lucrurile sunt clare cum ar părea, și nimeni nu știe cum se vor desfășura toate operațiunile acestea.”

Și acum, sistemul ăsta de acostare pentru barje a costat mai mult decât un milion de euro, și va ajuta în mod semnificativ, sau așa se crede, la eliberarea traficului, iar marfa care ajunge… o să ajungă mai repede la destinație, dar, vorbim despre o economie care se poate îmbunătăți sau nu, depinde de mulți factori, nu-i așa?

„Operatorii ăia de nave, au afirmat, pot scuti până la câteva mii de euro pe zi, uite de așteptare, în rada portului, iar s-au întâmplat zile în care s-a stat și 7-8 zile, cam două săptămâni aproape, aspecte nu tocmai neglijabile, și totul a fost spus de Alexandru Sîntu, directorul operatorului portuar, care, vezi tu, știe cum e cu aglomerarea asta.”

Portul Constanța macarale plutitoare transbordare in largul mării nave PANAMAX sistem modern de geamanduri eliberarea traficului Alexandru Sîntu

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles